torsdag 28 augusti 2008

TGIF!

Jag är nog inte den enda mamman som tackar gud för att fredag är framme! Har haft en turbulent vecka med insprängda trevligheter. Barnen mår bra, C var lite tveksam till att vara kvar på skolan idag, mestadels för att jag och mina 3 vildingar ska bussa till Los Arvidsjaur i eftermiddags och han ville åka NU!

Veckans början var bara teoriplugg, och onsdag klarade jag provet...och undrade varför jag hade slösat så mycket tid på att plugga! Åt lunch med min kära make på stan och sedan hälsade jag på en kompis som jag hade inte träffat på år och dagar...det är hemskt ibland vad tiden går fort. På kvällen åt jag middag med T, I, C, H och några fler. Fick träffa lilla 2-månaders Tuva-Li och E blev helt plötsligt en jättebebis! Åt Turkiskt buffé på Operan...gott!

Jag blev uppringd och erbjuden jobb på en annan avdelning och var och träffade chefen där på torsdag morgon. Det var ett otroligt positiv möte och det är mycket möjligt att jag byter arbetsplats efter årsskiftet. Trots att jag är bekväm av mig är jag ändå lite rädd för att fastna på ett och samma ställe så tidigt i min 'karriär'.

Torsdag var jag även på Operan och åt lunchbuffeé med en annan T, S, A och M. Det var också jättetrevligt. Vad jag tycker om mina vänner! KRAM till er alla!

Nu ska jag alltså packa inför resan. Vi är åter till stan på tisdagkväll.

Ha de gott, igelkott!
Kram!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Skulle gärna komma till A-jaur, men jag jobbar imorgon och tror att bussarna går dåligt dit. =)

Hoppas ni har det bra i helgen. Hälsa! Kram

Suss sa...

Jättebra! ..tror jag iallafall!
Jag har tusen saker i skallen, men jag vet med säkerhet att iallafall Jeppe och barnen är hemma =)
Hör av er bara så vi får vet a när ni kommer. Kram!