måndag 25 augusti 2008

Måndag!

Det var skönt att lämna storbarnen på skolan imorse. C var lite avvaktande eftersom på måndagar har han inte sin klasslärare utan tre olika lärare. Plus att han ska börja spanska lektioner idag. Han tror att man ska kunna spanska, och det kan han inte. Så lite ångest hade han på vägen dit, men när vi väl var framme sprang han glatt in och satte sig vid sin bänk.

Sen var det dags att följa filosofen O till förskoleklass (6års). Vi har tur. C har samling kl 08.30 och O har samling 09.00. Hela vägen till 6års få jag en ström av frågor och åsikter från min lilla tjej. Allt möjligt får jag höra och jag är ärligt talat förvånat över vilka ämnen hon tar upp. Allt från komplicerade frågor kring olika typer av förhållanden människor kan ha till kinas ett-barn policy till vädret till 'vet du mamma, när pappa tittar på OS basket nästa gång, då är jag 10!'. Jå då, jag är ganska matt då vi kommer fram till Månen och jag lämnar över henne till sina fröknar!

Då fortsatte jag och min lilla E, som är nu utan prickar och helt återställt, till vårdcentralen för att väga och mäta henne. Hon 'fyllde' 7 månader igår och det är kul att se hur mycket hon har vuxit på en månad. Vi fick reda på att hon har passerad 7 kilos strecket och är nu 67 cm lång! Då har hon näst fördubblat sin födelsevikt och vuxit 16 cm sedan hon föddes. Inte illa!

Vi har för övrigt haft en trevilg helg med kompislek, en tur till stan och barnkalas. J har jobbat.

puss och kram!

Inga kommentarer: