onsdag 3 september 2008

TIllbacka till stan....och vardagen

Vi har haft en helt suverän 'long weekend'. TACK mamma och pappa! En riktig batteriladdare var det för alla i familjen att komma bort och slappna av. Det har kanske varit lite intensiv sedan vi kom hem från Oz.

Jag och barnen tog bussen på fredag eftermiddag. Det gick sisådär. Jag vill inte åka buss igen. För många minnen från tiden innan bil. C och O var exemplariska. Toppenduktiga och hjälpte mig hur mycket som helst. Lilla E var bara trött och det blev ganska jobbig då hon inte kunde komma till ro och somna. Det var skönt att komma fram och bli hämtade av barnen älskade farmor!

Lördag började vi med att direkt efter fukost ta en promenade till Teckans Kiosk för att köpa lördagsgodis! Väl framme efter minimalt tjat och klagomål tog det säkert en halv timme för C och O att välja. Det fanns verkligen mycket att välja ifrån!! Vi hann hem till farmor och farfar innan regnet.

Resten av lördagen bestog av lek och mys. Vi var till Lappstaden och tittade lite på lassokastningstävlingen. Farmor hade varit på trägårdsresa och vi mumsade på en gigantisk familjpizza. O orkade inte hålla sig vaken tills pappa kom och C somnade efter massage från en efterlängtade pappa!

Söndagen var en riktig skön dag. Vi for till sommarstugan och plockade blåbär. E satt i sjalen och plockade blåbärsris medans jag plockade bären. Det blev drygt en litre, men vi plockade för hand och inte med plockare. Nåt paj ska det väl räcka till.

Måndag hade vi planerat en tidig escape till stugan igen men vi tog oss inte iväg före lunch. Väl där klippte farmor gräset, jag och Lilla E somnade ute på piknikfilten, C och O var på upptäcksfärd och J bakade mjukkaka. Det var strålande väder och sååå avkopplande. Jag hjärta stugan!

På kvällen var jag, J och E till goda kompisar L och K och deras lilla solstråle som är nu 10 (!!) månader. Helt offattbar var tiden har tagit vägen. Känns inte som der var länge sedan vi gick tillsammans med våra magar!! C och O fick vara hemma med farmor och farfar och hade det bara bra.

Tisdag var packdag och det är alltid lite kaotisk då vi ska hem. Jag förstår inte hur vi hinner sprida ut oss på några få dagar men man går och plockar saker i flera timmar känns det som! Jag och svärmor hann en sväng på Intersport och hitta sandaler och min jacka fanns kvar! Vet dock inte om jag ska ha kvar den...

Tacos blev vi bjudna på hos J och S och deras sötisar E och T. Goda vänner som vi träffar alldeles för lite trots att vi bor inte så himla långt ifrån varandra.

Och nu är vi hemma. C och O är på skolan. E sussar söt på soffan brevid mig och jag har skrivit matlistan. Undanplockning och storhandling väntar oss idag innan storälsklingarna hämtas.

Ha en trevlig onsdag!

KRAM

Inga kommentarer: