onsdag 20 augusti 2008

UPPROP!

Nu har storungarna börjat skolan, C har börjat ettan och O förskoleklassen. O hade sin upprop på tis kväll och C imorse kl 08.30. Vilken tur att det var inte samtidigt eftersom de går på olika skolor.

Jag var tvungen att stanna hemma med E. Det är tredje dagen med feber, om än låggradigt, och värken on eller jag hade sovit bra inatt. Vi var sedan till VC för att hälsa på doktorn, framförallt för att hon hade fått maxdos paracetamol i 2 dyg och det står att man ska till doktorn efter det. Det var som vanligt, 'avvakta, återkomma på fredag om hon inte blir bättre, eller blir sämre'. E var såklart en bild av hälsa, pigg, glad och social medans vi var med läkaren. Hon gick till och med på att sitta hos doktorn, min extremt mammiga tjej....

Såklart förvandlades hon till en grinig, mammig, febrig bebis så fort jag satte henne i bilbarnstolen för hemfärd och väl hemma fick jag sjala med henne samtidigt som jag utförde en lagom konstig variant av vad möjligtvis hade en gång i tiden kunnat likna en afrikansk dans på fastforward tills hon somnade. Så fort jag stannade vaknade sjukligen till och skrek som om jag hade verkligen svikit henne. Jag tror jag kommer att ha träningvärk imorgon.

Nu är det faktist läggdags. Har tänkte lägga mig innan imorgon.

kram och god natt!

ps. Pumpasoppa receptet kommer anna! ds

Inga kommentarer: