lördag 16 augusti 2008

Grattis i efterskott och ont i halsen!

Igår var kusinen Is 8 årsdag! Grattis stortjejen, hoppas vi träffas snart.
Jag var på stan med kära Dallalla...en favvo-tjej! Tack för idag, vännen. Ibland behöver man laddar sina batterier, tur att jag gjorde det då jag känner att jag har fått Js dunderförkyldningen. Usch. Jag som vanligtvis är aldrig sjuk är nu sjuk för andra gången samma månad. Ingen roligt. Det är både mycket och lite som händer här. Skolan börjar veckan som kommer. O har upprop på tis. kväll och C på ons morgon. Skönt att det inte är samtidigt. Ska bli spännande! O har skolats in på fritids...det tog inte ens en timme. Vi var och 'hälsade på' i måndags och lill-damen var god och förbannad då hon inte fick stanna. På tisdag talade hon om för mig att 'du behöver verkligen INTE stanna, mamma' och hela veckan har hon haft det bara bra. En liten vurpa från en sparkcykel på torsdag, men annars tycker hon att ALLT är skoj.

Lilla E, solstrålen, har gjort stora framsteg. Ber jag om en puss, får jag världens sötaste, blötaste öppen mun komplett med putande läppar mot min kind/näsa/glasögon/det som råkar vara i vägen. Hon sitter stadigt och gillar inte liggläge. Gröt kan vara gott. Hon säger hej..men det låter 'hheehh', mamma är inne och om jag försvinner ur bilden har jag försvunnit föralltid...då gråter E förtvivlat. Det är bara kul. Vilken tur vi har som har fått såna underbara ungar.

C och J var på bio och såg Clone Wars, på engelska (då fick man fara kl. 20.00) och det fick godkänt. Annars så är C mest intresserad av Ben 10. Finns inte i sverige så han besöker mest YouTube under sina 45 minutersspeltid. Det går väl ok på skolan.

Jag blev uppringd av min fd chef i veckan. Jag ska träffa henne på torsdag eller fredag. Snacka jobb och allt vad det innebär. Ska väl tillbaka 1:a oktober. Känns snart. Känns tungt. Vill hellre mysa med mina älsklingar. Vill också uppnå mina drömmar. Så fort det bara går. Då måste jag tillbaka till jobbet i oktober.

Nu ska jag sova...vill inte vara sjuk...

kramar.

1 kommentar:

Unknown sa...

Ni skulle ha sagt åt mig att han gillade Ben10 fanns en massa sådant i London. Kram kram